Fransa, otomobilleri seyir halinde şarj edecek ‘elektrikli yol’ teknolojisini test etmeye başlıyor
Bir yandan testler sırasında asfaltın altına yerleştirilen manyetik bobinler, cep telefonlarında olduğu gibi pilleri indüksiyonla şarj edecek.
Fransa, otoyolda seyahat eden elektrikli araçların indüksiyon ve asfalt üzerine yerleştirilen raylar aracılığıyla şarj edilmesini sağlayan iki ayrı teknolojiyi test etmeye başlıyor.
Teknoloji başarılı olursa, otoyolda geçirilen süre elektrikli aracınızı şarj etmenize izin verebilir. Bu da daha küçük pillerin kullanımının önünü açacaktır.
Testler, Paris yakınlarındaki A10 otoyolunda yapılacak.
Bir yandan testler sırasında asfaltın altına yerleştirilen manyetik bobinler, cep telefonlarında olduğu gibi pilleri indüksiyonla şarj edecek.
Öte yandan asfaltla aynı hizada yerleştirilen raylar ise uyumlu sistemle donatılmış araçların zemine bağlanmasını sağlayacak.
Bu “elektrikli yol” sistemleri, otomotiv endüstrisindeki devrimi hızlandırabilir.
Bunun birçok faydası olabilir. Öncelikle elektrikli araçlar, şarj olmak için istasyonlarda durmadan yolculuklarına devam edebilecek.
Ayrıca elektrikli otomobiller ve kamyonlar, çok ağır ve nadir bulunan malzemeleri tüketen pilleri taşımak zorunda kalmadan daha uzağa seyahat edebilecek.
İsveç’teki Göteborg Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bu “elektrikli yollar” arabaların normal kullanımı için gereken menzili ve dolayısıyla pillerinin kapasitesini yüzde 62 ila 71 oranında azaltabilir.
Ayrıca, araştırmaya göre, pillerden elde edilen tasarruf, karşılığını fazlasıyla alacaktır.
Projenin başkanı Louis du Pasquier, AFP’ye amacın “bu teknolojileri geniş ölçekte kullanmadan önce akıllardaki son soruları ortadan kaldırmak” olduğunu söyledi.
Bu teknolojinin ilk testleri, Eylül 2023’te Fransa’nın Rouen kentinde bir kapalı pistte yapılacak.
Söz konusu dinamik fiyatlandırma sistemleri daha sonra A10 otoyolunun sağ şeridinin Paris-Orléans’a doğru olan bir bölümüne kurulacaktır. Şarj cihazları yalnızca uyumlu araçlar tarafından etkinleştirilebilir.
2021 yazında Ulaştırma Bakanlığı’na sunulan bir rapora göre, “elektrikli yol”, halen ağırlıklı olarak dizel motorlu olan ağır taşıtların hızlı bir şekilde elektrifikasyonu için gerekli olacak.
Eski bir Renault yöneticisi olan Patrick Pelata, AFP’ye “elektrikli yolların” “uzun mesafeli araç akülerinin boyutunu ve kamyonların enerji tüketimini önemli ölçüde azaltacağını” söyledi.