Ulaşım yatırımlarında öncelik deprem bölgesine verildi
Bakan Uraloğlu, “yüzyılın felaketi” olarak adlandırılan Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta yaşanan depremin ardından alınan tedbirlere ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Depremde hayatını kaybedenlere ve yakınlarına başsağlığı dileklerini ileten Uraloğlu, acil durumlara uygun hareket ederek depremden etkilenen bölgeleri eskisinden daha uzağa taşımak için güçlü planlarla zorlu ve çetin bir mücadele sürdürdüklerini vurguladı. planlar.
“Ulaşım yollarının açık ve iletişimin kesintisiz olması için her zaman sahadaydık.”
Bakanlık olarak depremin ilk anından bu yana çok önemli çalışmalar yürüttüklerini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “İlçedeki 9 bin 176 kilometrelik yolun sadece yüzde 2’sini oluşturan 184 kilometrelik kısımda hasar oluştu. Deprem bölgesinde karayolu yol ağı, yani 11 ildeki ulusal karayolu ağımızın yüzde 98’i deprem nedeniyle zarar görmeden hasar gördü.” “Herhangi bir hasar olmadı. Ulaşım yollarının açık kalması ve hasarlı bölgelerde iletişimin aksamaması için 7/24 yerdeydik.” bilgiyi verdi.
Bakan Uraloğlu, deprem bölgesindeki tahliye ve yardım dağıtım noktalarında önemli çalışmaların yürütüldüğünü söyledi. Uraloğlu, “Bu kapsamda yerli ve yabancı arama kurtarma ekiplerinin ekipmanlarını taşıyarak, bölgeyi terk etmek isteyen araçların ve afetzedelerin geri dönmesine yardımcı olduk.
Kara, hava, deniz ve demir yolu ile 1 milyon vatandaşımızı tahliye ettik” dedi.
Bakan Uraloğlu, deprem bölgesinde yer alan Adana, Elazığ, Hatay, Adıyaman, Şanlıurfa, Diyarbakır, Malatya, Gaziantep ve Kahramanmaraş havalimanlarının olumsuz hava koşullarına rağmen lojistik hizmet sağlamak amacıyla ulaşım altyapımızı bakım ve onarım hizmetine açık tuttuğunu belirtti. Bölgeye destek verdik ve dedik ki: “Havayollarımız afet lojistiğinde etkindir.” Hızlı bir şekilde kullanarak 720 bin vatandaşımızı bölgeden tahliye ettik. “AFAD Yönetim Merkezi koordinasyonunda 1 milyondan fazla vatandaşımızı kara, deniz, demiryolu ve hava yoluyla ücretsiz olarak tahliye ettik.”
“Depremde hasar gören yollar ‘görüntü tabanlı bilgi yönetim sistemi’ ile taranarak onarıldı”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, doğal afetler konusunda herkesin daha bilinçli olması gerektiğini belirterek, “Bakanlık olarak tüm ulaşım ve iletişim modlarında altyapımızı bu yaklaşımla oluşturuyor, mevcutları da iyileştiriyoruz.” dedi.
Görüntü tabanlı bilgi yönetim sistemi üzerinden değerlendirme amacıyla insansız hava araçlarıyla da test çekimleri gerçekleştirdiklerini kaydeden Uraloğlu, şu bilgileri verdi:
“Deprem bölgesinde yer alan Erkenek tüneli gibi tünellerimizin hasar tespiti ve durum denetimi için panoramik görüntülü Lidar taramasıyla çekimlere başladık. Depremden etkilenen yollarımızı onarıyor, tabelalarını, otomatik korkuluklarını, yatay ve dikeylerini yeniliyoruz. Bu yollarda tabelalar var. Trafik güvenliği tedbirlerini artırmak amacıyla tüm köprülerimizin bakım ve onarım faaliyetini yeniliyoruz. Anti sismik sismik takviye izolatörlerinin onarımla değiştirilmesini gerçekleştiriyoruz. Kalıcı onarım çalışmalarımız devam ediyor Depremde hasar gören tarihi köprüler, servis yapıları, yol bakım evleri ve diğer hizmet binalarımız için 2023’te 6,3 milyar lira harcadık. 2024’te de “12 milyar lira harcamayı planlıyoruz”.
Rezerv alanlarındaki yolların geliştirilmesi ve bağlantılarının yapılması sorumluluğunun Cumhurbaşkanlığı kararıyla Karayolları Genel Müdürlüğü’ne verildiğini belirten Bakan Uraloğlu, bu kapsamda bağlantıların yapımı ve yolların geliştirilmesine yönelik 4 proje ve 8 ihalenin yapıldığını söyledi. 5 ilde 10 ayrı bölümde 38 bin konut için toplam uzunluğu 180 kilometre olan ve toplam maliyeti 15 kilometre olan projenin milyarlarca liraya mal olduğu bu çalışmalarda inşaat çalışmalarının yoğun bir şekilde devam ettiğinin altını çizdi.
“Depremin yarattığı maddi hasarın telafisi için 68 milyar ödenek ayrıldı.”
Bakan Uraloğlu, 11 ili etkileyen depremlerin ardından kara, hava, deniz ve demiryolu sektörlerinde oluşan hasarların giderilmesi için yürütülen çalışmalara da değindi.
Uraloğlu, depremin yarattığı maddi hasarın giderilmesi için 2023’te 17,66 milyar lira harcama yapıldığını, 2024’te 35,43 milyar lira harcama yapılmasının beklendiğini, 2024’ten sonra ise 15,31 milyar lirası olmak üzere toplam 68,40 milyar lira harcama yapılacağını belirtti. .
Karayollarındaki hasarların onarılması için 4,3 milyar lira yatırım yapıldığını vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “2024 yılı yatırım programında 5,8 milyar lira tahsis edildi. Bu miktarın toplamda 19,5 milyar liraya ulaşması bekleniyor.” İfadesini kullandı.
“Hasarlı tren ve vagonlar onarıldı”
Bakan Uraloğlu, depremden etkilenen demiryolu ağlarının zarar görmemesi için 26,4 milyar liralık yatırım harcamasının beklendiğini söyledi.
Uraloğlu, 2023 yılında yatırım programına alınan “Deprem Hasarlarının Giderilmesi Projesi” kapsamında 5,8 milyar liralık yatırım harcamasının yanı sıra 353,9 milyon liralık cari harcama gerçekleştirildiğini kaydetti.
Bakan Uraloğlu ayrıca 2023 yılında hasar gören tren ve vagonların yaklaşık 29 milyon lira harcanarak onarıldığını belirterek, şöyle konuştu: “Hasarlı hatlarda yenileme ve iyileştirme çalışmaları devam ediyor. Bahçe-Nurdağ-Narlı-Gölbaşı-Malatya, Köprüağzı-Kahmanmaraş, Fevzipaşa ve İslahiye kesimlerinde çalışmalar acil olarak devam ediyor” dedi. dedi.
“Hatay havalimanında onarım ve güçlendirme çalışmaları devam ediyor”
Uraloğlu, Hatay, Adıyaman, Kahramanmaraş ve Malatya’daki havalimanlarının altyapı, üstyapı ve ekipmanlarında yaşanan hasar nedeniyle 9,6 milyar liralık yatırım harcaması beklendiğini kaydetti.
Bu tutarın 1,3 milyar lirasının 2023 bütçesinin imkanlarıyla gerçekleştiğini belirten Uraloğlu, bunlara ek olarak toplam 17,8 milyon liranın da cari harcama kalemlerine harcandığını belirtti.
“45 metre genişliğindeki uçaklar bile inebilecek”
Uraloğlu, Hatay Havalimanı’nda inşaatın devam ettiğini belirterek, şöyle konuştu:
“Hatay Havalimanı’nın PAT sahalarının onarımı ve geliştirilmesine ilişkin ihaleyi 12 Ekim’de duyurduk, 21 Kasım’da da inşaat çalışmalarına başladık. Yenilenen Hatay Havalimanı’nın inşaatı önümüzdeki yıl planlandığı gibi tamamlanacak ancak biz bunu hayata geçirmeye çalışıyoruz. Burası depremden etkilenmeden hizmet verecek ve bölgedeki hava trafiği artacak. Yapılan çalışmalarla havalimanımız da su baskınlarından korunacak. Havalimanına 3 bin metrelik yeni pist daha yapacağız. 45 metre genişliğinde geniş gövdeli uçakların iniş yapabileceği 2 bin 720 metre uzunluğunda yeni paralel taksi yolu, 2 hızlı çıkış ve 4 bağlantı taksi yolu inşa edeceğiz.”
Meydan ve çevre güvenlik yolunun da yenileneceğini vurgulayan Uraloğlu, yeni ısınma merkezi, düzenleyici binalar, bekçi kulübeleri ve çevre düzenlemesinin de yapılacağını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, deprem felaketinin ardından denizcilik altyapı ve üst yapılarında hasar gören gözlem istasyonları, balıkçı barınakları, konaklama binaları ve su sporları merkezlerine toplam 3,86 milyar lira harcanmasının planlandığını söyledi.